خوراکی های مفید در جهت رشد و سلامت موها

 

1-غذاهای دریایی

استفاده از غذاهای دریایی به علت داشتن  پروتئین و ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ جهت رشد و سلامت موها بسیار ضروری است . حدود ۳ درصد از ساقه مو از امگا 3ساخته شده است. اسیدهای چرب امگا ۳ در غشای سلولی پوست سر شما و روغن‌های طبیعی که پوست سر و موی شما را مرطوب نگه می‌دارند نیز وجود دارد.با مصرف ماهی قزل آلا ،تن ،سالمون و …امگا 3 مورد نیاز بدنتان را کسب کنید .

2-تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و  زینک، سلنیوم، سولفور و آهن می باشد . وجود آهن در اکسیژن رسانی به فولیکول های مو ضروری می باشد . فقر آهن در زنان   یکی از علل های  اصلی ریزش مو و کم پشتی موها  می باشد .

خوراکی های موثر در زیبایی و پرپشتی موها

3-زغال اخته

زغال اخته  منبع غنی  از ویتامین C است . این  ویتامین جهت بهبود  گردش خون در پوست سر ضروری بوده و با  تقویت عروق خونی نازکی که فولیکولها از آن  تغذیه می‌کنند از  شکستگی موها و موخوره جلوگیری می کند .این ویتامین به علت داشتن آنتی اکسیدان از موهای شما در برابر آسیب های ناشی از تابش آفتاب محافظت می کند .

4-گوشت پرندگان 

گوشت سفید  حاوی روی، آهن،پروتئین  و ویتامین‌های گروه B است که در تقویت و پرپشتی رشته‌ های مو موثر است . از آنجایی که مو تقریبا از پروتئین ساخته شده است، با مصرف گوشت پرندگان موهایی سالم و پرپشت خواهید داشت. گوشت مرغ ،شتر مرغ ،کبک و بلدرچین گزینه های خوبی جهت تامین ویتامین ب و پروتئین محسوب می شوند .

5-گردو

گردو  دانه ای روغنی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد . گردو منبع غنی از بیوتین و ویتامین E بوده که با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی خود  از سلول های شما در برابر آسیب DNA محافظت می‌کند.  کمبود بیوتین در  ریزش مو موثر است . گردو با دارا بودن عنصر  مس نقش مهمی در درخشان نگه داشتن موی سر ،سلامت موها ،و محافظت از موها دارد.

 

 

 

 

 

 

 

336×280

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *