خوراکی های موثر در پرپشتی موها

خوراکی های مفید در جهت رشد و سلامت موها

 

1-غذاهای دریایی

استفاده از غذاهای دریایی به علت داشتن  پروتئین و ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ جهت رشد و سلامت موها بسیار ضروری است . حدود ۳ درصد از ساقه مو از امگا 3ساخته شده است. اسیدهای چرب امگا ۳ در غشای سلولی پوست سر شما و روغن‌های طبیعی که پوست سر و موی شما را مرطوب نگه می‌دارند نیز وجود دارد.با مصرف ماهی قزل آلا ،تن ،سالمون و …امگا 3 مورد نیاز بدنتان را کسب کنید .

2-تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و  زینک، سلنیوم، سولفور و آهن می باشد . وجود آهن در اکسیژن رسانی به فولیکول های مو ضروری می باشد . فقر آهن در زنان   یکی از علل های  اصلی ریزش مو و کم پشتی موها  می باشد .

خوراکی های موثر در زیبایی و پرپشتی موها

3-زغال اخته

زغال اخته  منبع غنی  از ویتامین C است . این  ویتامین جهت بهبود  گردش خون در پوست سر ضروری بوده و با  تقویت عروق خونی نازکی که فولیکولها از آن  تغذیه می‌کنند از  شکستگی موها و موخوره جلوگیری می کند .این ویتامین به علت داشتن آنتی اکسیدان از موهای شما در برابر آسیب های ناشی از تابش آفتاب محافظت می کند .

4-گوشت پرندگان 

گوشت سفید  حاوی روی، آهن،پروتئین  و ویتامین‌های گروه B است که در تقویت و پرپشتی رشته‌ های مو موثر است . از آنجایی که مو تقریبا از پروتئین ساخته شده است، با مصرف گوشت پرندگان موهایی سالم و پرپشت خواهید داشت. گوشت مرغ ،شتر مرغ ،کبک و بلدرچین گزینه های خوبی جهت تامین ویتامین ب و پروتئین محسوب می شوند .

5-گردو

گردو  دانه ای روغنی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد . گردو منبع غنی از بیوتین و ویتامین E بوده که با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی خود  از سلول های شما در برابر آسیب DNA محافظت می‌کند.  کمبود بیوتین در  ریزش مو موثر است . گردو با دارا بودن عنصر  مس نقش مهمی در درخشان نگه داشتن موی سر ،سلامت موها ،و محافظت از موها دارد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *