راهکار های پیشگیری از سرطان.

سلامت وب: امروزه با افزایش مبتلایان بیماری سرطان، پیشگیری از این بیماری بسیار پر اهمیت است، از این رو دانشمندان راهکارهایی برای پیشگیری از این بیماری ارائه کرده اند که در این قسمت به آنها میپردازیم.

پیشگیری از سرطان

طبق گزارشات سازمان بهداشت جهانی، در رابطه با ایجاد سرطان، تغذیه 35% و اعتیاد به سیگار و مشروبات الکلی 36%، نقش موثر دارد. به طور کلی تغذیه نادرست و عادات نادرست در ابتلا به سرطان به میزان 71% نقش ایفا می کنند. 29 درصد بقیه عبارتند از برخی دارو ها، ویروس ها، باکتری ها، آلودگی هوای محیط زندگی، استرس، قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید و ارث.

برخی از دانشمندان بر این باورند که در ابتلا به سرطان تغذیه می تواند 10% الی 70% نقش داشته باشد. تمامی این عوامل را می توان فاکتور های محیطی نامید.

در واقع هیچ انسانی سالم نیست، بطور خلاصه سلامتی برای انسان وجود ندارد. هر انسانی در ساختار ژنتیکی خود بیماری های زیادی را حمل می کند که اینها برنامه ریزی شده و وابسته به زمان است و هنوز بروز نکرده اند. در این حال تغذیه نادرست، سیگار و مشروبات الکلی،  میکروارگانیزم هایی که از بیرون وارد بدنمان می شوند ، توکسین های عالی و فلزات سنگین موجود در مواد غذایی و یا شرایط محیطی ناسالم، در بروز هر چه سریعتر این بیماری های برنامه ریزی شده در بدنمان نقش ایفا می کنند.

درحالیکه ما متوجه نیستیم روزانه بدنمان در حال مبارزه با سرطان است. در هر انسان سالم طی 24 ساعت شبانه روز، 50 بار سلول سرطانی ایجاد می‌شود اما سیستم ایمنی بدنمان این سلول های سرطانی را از بین می بردن به همین علت است که داشتن سیستم ایمنی قوی بسیار مهم است. برای قوت بخشیدن به سیستم ایمنی راههای زیادی می توان توصیه کرد. برای مثال توجه به مصرف میوه و سبزی، زندگی در هوای سالم، عدم استفاده زیاد از روغن های حیوانی و ورزش.

برخی انسان ها به خاطر شرایط کاری شان به مدت طولانی غذا نمی خورند و این به معنی افزایش ریسک ابتلا به سرطان است. نباید بین دو وعده غذایی بیش از 6 ساعت زمان بگذرد. همینطور آب، نوشیدن آب را به یک عادت تبدیل کنید. آب را نباید فقط هنگام تشنگی نوشید. برای رفع توکسین های بدن به آب احتیاج داریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *