راه های کاهش وزن پس از زایمان چیست؟

1-پروتئین‌‌و گوشت سفید مصرف کنید 

از مهم‌ترین منابع پروتئینی کم‌چرب  مانند  سینه مرغ، بوقلمون، تخم‌مرغ ( ترجیحا بدون زرده) و ماهی استفاده کنید و مصرف فست فودها را به حداقل برسانید.

2-افزایش وعده‌ های غذایی اما باحجم کم 

برای خوردن صبر کنید تا زمانی که واقعا گرسنه شوید، با این کار می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید. از پرخوری پرهیز کنید و سوخت‌و‌ساز بدن‌تان را با خوردن 5 یا 6‌وعده غذایی کم‌حجم در طول روز در یک سطح نگه دارید. خوردن وعده‌های کم‌حجم اما با تعداد بیشتر می‌تواند سوخت‌و‌ساز بدن‌تان را تنظیم کند. بدترین کار این است که دو یا سه وعده پرحجم و پرکالری در طول روز بخورید.

 

راه های کاهش وزن پس از زایمان

3-استفاده از میان وعده های مفید 

اگر هوس شیرینی یا تنقلات پرکالری کرده‌اید می‌توانید برای رفع آن، میوه‌‌ها را جایگزین کنید. میوه‌‌های شسته شده و پوست کنده را در دسترس قرار دهید تا خوردن برای‌تان آسان‌تر باشد و پوست کندن را بهانه نکنید. برای ایجاد تنوع، انگور یخ‌زده و سیب را با کره بادام‌‌زمینی میل کنید. کابینت‌های آشپزخانه را با میان‌وعده‌های فیبردار و کم‌چرب پر کنید و از چیپس و بستنی‌‌ها و پفک استفاده نکنید.

4-نوشیدن آب فراموش نشود 

نوشیدن هشت تا ده لیوان اب در طی روز معادی یک شیشه بطری آب معدنی بزرگ در طی روز  برای کاهش وزن، بهبود سیستم گوارش و کاهش اشتها ضروری است. اگر پوست‌تان پس از فشردن سریع به حالت اولیه باز نمی‌‌گردد، احتمالا به اندازه کافی آب نمی‌‌نوشید.

5-تا می توانید از غذاهای فیبر دار استفاده کنید 

با مصرف وعده‌‌ های  غذایی سرشار از فیبر زمان بیشتری سیر خواهید بود. از غذا های دارای فیبر مانند آرد جوی دو سر، انواع میوه ها و سبزیجات تازه مصرف کنید.  این غذاها زمان بیشتری احساس سیری برای‌تان خواهند داشت، بنابراین تمایل‌تان به غذا کمتر خواهد بود و از ریزه خوار و پرخوری شما در طی روز کاسته خواهد شد .

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *