علت مشکلات ایجاد شده در موها چیست؟

1- خشک شدن موها

اگر موهای خشک و شکننده ای دارید علتش این است که زمان زیادی را در محیط باز می گذرانید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید سبب آسیب به مو خصوصا افراد با موهای بور می شود. افزون بر خشکی موها، قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب سبب سوختن موهایتان می شود. پزشکان توصیه می کنند زمانی که قرار است زمان زیادی را خارج از محیط بسته بگذرانید، حتما از کرم های ضدآفتاب و کلاه لبه دار استفاده کنید.

2-کاهش رشد موها

استفاده از غذاهای فرآوری شده (نظیر سوسیس و کالباس) سبب نازکی و کم پشتی موهای شما می شود. اگر موهای شما رشد کندی دارد باید پروتئین بیشتری مصرف کنید، چرا که پروتئین بدنه اصلی موهای شما را تشکیل می دهد. بنابراین ضمن استفاده روزانه از غذاهای حاوی پروتئین همچون گوشت، تخم مرغ، ماهی، غلات کامل و آجیل، عادت استفاده از غذاهای بی ارزش و مضر را کنار بگذارید.

 

علت ایجاد مشکلات برای  موها

3-ریزش موها

به طور طبیعی افراد روزانه بین 80 تا 100 تار موی خود را از دست می دهند. اما اگر میزان ریزش موی شما بیش از این حد بشود شما دچار بیماری (تلوژن افلویویم) یا همان (ریزش ناگهانی مو) هستید که پس از تحمل یک دوره فشارهای جسمی و روحی نظیر بیماری سخت، افسردگی یا بارداری ایجاد می شود. خوشبختانه این نوع ریزش مو موقتی است، اما باید استرس خود را کاهش دهید.

4- کم پشت شدن موها

اگر مو های پرپشت شما تراکم خود را از دست داده، ممکن است دچار کم کاری غده تیرویید باشید. این غده یکی از غدد درون ریز مهم است که وظیفه دارد به میزان لازم هورمون تولید کند. کم پشت شدن موهایتان در حقیقت به عدم تعادل میزان هورمون در بدنتان مربوط است. کراتین نوعی پروتئین است که بدنه اصلی مو و مینای دندان را تشکیل می دهد. افرادی که دچار ریزش شدید مو به علت جهش کراتینی هستند، بیشتر در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *