ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز جهت داشتن موهایی زیبا

کمبود ویتامین‌ ها و مواد معدنی در بدن به  سلامت موها   آسیب می زند. به همین دلیل داشتن  تغذیه‌ی مناسب، متنوع و سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی موها را زیبا و سالم‌تر می‌سازد.این مقاله به معرفی  ویتامین‌ ها و مواد معدنی  که برای سلامت و زیبایی موها لازم هستند می پردازد.
ویتامین های مفید در سلامت موها

1-آهن

آهن نقش موثری در حفظ سلامت موها دارد .  بدن ما به طور معمول روزانه به 18 میلی گرم آهن نیاز دارد. هموگلوبین به وسیله وجود ماده معدنی آهن به حد کافی در خون می تواند  اکسیژن را به خون رسانده و به زیبایی و سلامت موها کمک کند. این ماده معدنی در گوشت قرمز و گوشت مرغ،  غلات غنی شده، لوبیا، سبزیجات برگ سبز تیره به وفور یافت می شود .

2-ویتامین B6

ویتامین B6 در  تنظیم متابولیسم و سلامتی موها ضروری است. به طور معمول بدن ما روزانه به 1.3 میلی گرم ویتامین B6 نیاز دارد. این ویتامین بیشتر در غلات غنی شده، حبوبات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و برخی از میوه و سبزیجات وجود دارد.لازم به ذکر است که بدانید  جذب بیش از حد این ویتامین می‌تواند باعث ایجاد مشکلات عصبی شود.

3-ویتامین B12

ویتامین B12 در بهبود عملکرد  دستگاه عصبی، جلوگیری از بروز افسردگی  ،افزایش  کیفیت گلبول‌ های قرمز و حفظ  سلامت و زیبایی موها بسیار مفید می باشد. ماهی، گوشت قرمز، محصولات لبنی  واسفناج و غلات غنی شده می توانند نیاز بدن به  ویتامین B12 را تامین نمایند .

4-روی

روی در رشد افراد و  بهبود عملکرد سیستم ایمنی  بدن نقش موثری دارد . روی که به آن زینک نیز گفته می‌شود در سلامت موها و حفظ زیبایی و پرپشتی آن ها مفید محسوب می شود . در حالت طبیعی، بدن روزانه به 8 میلی گرم روی نیاز دارد.

منابع روی : گوشت قرمز ،آجیل (گردو، بادام و …)، محصولات لبنی و غلات گزینه های مناسبی برای دریافت ماده معدنی روی می باشند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *