چند روش کاهش سریع استرس

سلامت وب : در شرایط استرس میتوانید از هر یک از تمرینات زیرجهت کاهش سریع استرس کمک بگیرید. همچنین میتوانید بصورت دسته جمعی این تمرینات را انجام دهید

راههای کاهش استرساین تمرینات شرایط استرس زا را تغییر نمی دهند بلکه شما را قادر به تغییر واکنش های خودتان در این شرایط می سازند.

تکنیک 1: شوخی و خوشی

شوخی یکی از سریع ترین ابزار های کاهش استرس است. شوخی و مزاح از طریق خنداندن موجب ترشح مواد شیمیایی مفید در مغز می شود. همچنین شوخی موجب می شود مغز شما به طریقی متفاوت عمل کند.

تکنیک 2: قدم زدن چابک و با خود حرف زدن

برای قدم زدن سریع و چابک از منزل خارج شوید، محیط خود را تغییر دهید. در هوای آزاد تنفس کنید و خود را در جوی بزرگتر قرار دهید. در این جو بزرگ تنفس کنید و قدم بزنید و با خودتان با صداری بلند صحبت کنید.

تکنیک 3: آب بدن را تأمین کنید

یک لیوان بزرگ یا یک بطری آب بنوشید. می دانید چرا؟ بسیاری از ما آب کافی مصرف نمی کنیم. منظور همان آب ساده است، نه چای، نه قهوه، نه نوشابه، رد بول یا آب میوه.

تکنیک 4: خوابیدن و چرت زدن

چرت کوتاهی بزنید این طبیعی ترین راه شارژ کردن بدن است. در بسیاری از کشور های مدیترانه ای و آسیا خواب نیمروزی بسیار معقول و دل چسب است. مردم کشور های مدیترانه ای و آمریکای مرکزی در جریان کار روزانه،  خواب نیمروزی را از یاد نمی بروند. به همین دلیل است که عمر طولانی تری دارند و میزان بیماری های قلبی در این کشور ها کمتر است

تکنیک 5: یک استکان چای

هر نوع چای مناسب است اما یک فنجان چای معطر بهتر است. مواد طبیعی مختلف را برای عطر دادن به چای تجربه کنید.

تکنیک 6: گریه کنید

در مورد گریه کردن و اشک بسیار کم می دانیم. اما همه اثر گریه کردن و اشک ریختن را در کاهش سطح استرس تجربه کرده اند.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *