چگونه از زانو هایمان مراقبت کنیم؟

زانو

زانو مفصل مهم بدن و فی الواقع لولای بدن می باشد بیشتر آسیب های پا در منطقه زانو می باشد استفاده از کفش مناسب جهت حفظ تعادل بدن  و رعایت سایر نکات کمک موثری در حفظ سلامت زانو ها می باشد  این مقاله توصیه های مفیدی در مورد   پيشگيري از آسيب‌ديدگي و سالم نگه‌داشتن زانوها  برای شما دارد:

 

راه های حفاظت از زانو

راه های محافظت از زانو ها 

1-درد در زانو را جدی بگیرید

اگر احساس درد در مفصل زانو  دارید مدتي باید  استراحت کنید .اين استراحت شامل ،کمپرس يخ، بالا قرار دادن پا و در صورت ادامه پيدا کردن درد مراجعه به پزشک باشد .

2- عضلات زانو را تقویت کنید

عضله چهار سر ران،عضله عقب پا،عضله قسمت تحتاني کمر و عضله کشاله عضلاتي هستند که از زانوها حمايت مي‌کنند این عضلات را تقویت کنید تا زانو های سالمی داشته باشید.

3-زياد استراحت نکنيد

استراحت نقش مهمي در بهبوددرد زانوها دارد، اما بايد مفصل‌ها را ورزش دهید تا عضلات و رباط اطراف مفصل‌ ها تقويت شود.

4-مراقب وزنتان باشید

اضافه‌ وزن، روي مفصل زانوها اثرات بسیار بدی برجای دارد.پس مراقب وزنتان باشید تا زانو هایتان دچار آسیب نشود.

5-استفاده از کفش مناسب

استفاده از کفش‌ هاي پاشنه‌ کوتاه با اندازه مناسب براي راه رفتن و حفظ تعادل بدن و کم کردن فشار بر روی زانو گزینه مناسبی می باشند.

6-انجام ورزش های شدید ممنوع

از انجام ورزش‌ هايي  که با شروع و توقف ناگهاني، پيچيدن و پرش  فشار زیادی بر زانو هایتان وارد می کنند اجتناب کنید. ورزش هایی به مانند تنيس،بسکتبال،فوتبال و اسکواش روي زانوها فشار  زیادی را وارد مي کند و هنگام زانو درد نباید انجام شوند.

7-استفاده از کمپرس سرد و گرم

استفاده از کمپرس سرد به مدت 20-15 دقيقه،3 تا 4 بار در روز  طي 48 تا 72 ساعت پس  از زمان آسيب‌ديدگي  ورم و سفت شدن عضلات را کم مي‌کند. پس از گذشت این مدت مي‌توانيد از کمپرس گرم استفاده کنيد.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *