چگونه از جوش زدن پس از اصلاح صورت جلوگیری کنیم؟

 

چرا بعد از اصلاح صورتمان جوش می زند؟

بعد از اصلاح صورت  پوست صورت برخی افراد  جوش  می زند . در پوست انسان  مجراهایی وجود دارد که  در خارج کردن مو و ترشحات چربی نقش دارند . اگر  این مجراها دچار التهاب شود دهانه این سوراخ ها مسدود شده و  در نتیجه ترشحات چربی به شکل جوش خود را روی صورت نشان می دهد.

 

راه های از بین بردن جوش زدن صورت پس از اصلاح آن

راه های درمان جوش صورت پس از اصلاح کردن

۱- استفاده از  عسل

عسل با دارا بودن خواص ضد میکروبی توانایی درمان  حساسیت و قرمزی پوست را دارد . عسل  در مرطوب نگه داشتن پوست و کاهش تورم و التهاب پوست موثر بوده و می تواند ازابتلا به  عفونت های پوستی جلوگیری کند .بدین منظور کمی عسل را به پوست  خود بمالید و بگذارید تا روی پوستتان  خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید.

۲-استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از راههای درمان جوش های به وجود امده پس از اصلاح صورت  جوش شیرین است. جوش شیرین با دارا بودن خواص ضد التهابی در تسکین خارش و قرمزی پوست ماده مفیدی محسوب می شود.برای استفاده از جوش شیرین به روش زیر عمل کنید:

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و سپس یک تکه پنبه  را به این محلول آغشته کنید و به پوست بزنید.پس از گذشت ۳- ۵ دقیقه پوست را با آب سرد بشویید.

۳-استفاده از خیار

خیار  نیز با دارا بودن خواص ضد التهابی و مرطوب کنندگی در درمان قرمزی و حساسیت های ناشی از اصلاح میوه مفیدی محسوب می شود .  خیار حاوی ویتامین C و K ، بوده که این دو ویتامین در  تسکین درد و خارش های پوستی موثرند.جهت استفاده از خیار ،آن را برش زده و در یخچال به مدت نیم ساعت بگذارید بماند سپس  برش های خنک خیار را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست  خود بمالید. چند دفعه این کار را انجام دهید تا پوست تسکین یابد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *