با مراحل انجام کاشت ناخن آشنا شوید

دیروز در مقاله ای انواع لاک ها را برای شما معرفی نمودیم امروز در ادامه همان مقاله قصد داریم به ابزار و وسایل مورد نیاز کاشت ناخن و شیوه انجام این کار بپردازیم چرا که عقیده داریم اگر بر اصطلاحات کاشت ناخن  مسلط باشید در مورد انجام  خدمات ناخن و خواسته هایتان آگاهی بیشتری دارید و نهایتا  از نتیجه کارتان  نیز رضایت بیشتری خواهیدداشت.

کاشت ناخن چگونه انجام می شود؟

 

1-ژل نرم یا انحلال پذیر Soak off Gel/ Soft Gel

نوعی از رزین های ژلی است که استون قابلیت نفوذ در آن را داشته  و می تواند رزین موجود در ترکیب شان را از بین ببرد به وسیله این ژل  می توان ژل تثبیت شده را بدون آسیب دیدن ناخن طبیعی، از روی آن جدا کرد. ژل های نرم اغلب استحکام لازم جهت اکستنشن (تیپ) یا اضافه کردن طول ناخن ها را ندارد.

2-ژل سخت Hard Gel

نوعی از  رزین های ژلی است که استون نیز نمی تواند آن را از بین ببرد  و تنها راه برداشتن آن ها، سوهان زدن یا رشد طبیعی ناخن است. معمولا از این نوع ژل ها به دلیل استحکام شان، برای اکستنشن ها و اضافه کردن به طول ناخن یا به عنوان لایه ای محافظ روی ناخن طبیعی استفاده می شود.

3-ناخن های آکریلیک Acrylic Nails

آکریلیک نوعی رزین سخت است که از ترکیب پودر و مایع حاصل می شود. تثبیت این نوع رزین از طریق واکنش شیمیایی پودر و مایع (مونومر) و سپس تبخیر آن، صورت می گیرد. رزین آکریلیک انعطاف پذیری کمتری نسبت به رزین ژلی دارد.

کاشت ناخن Full Set چیست؟

به شکل دادن و تیپ سازی  به ناخن های طبیعی توسط اکستنشن یا اوورلی کاشت ناخن گفته می شود  .

اوورلی Overlay

زمانی است که ژل سخت یا آکریلیک روی ناخن طبیعی دقیقا به همان اندازه خود آن و صرفا به منظور افزایش است.

ترمیم کاشت ناخن Fill چیست؟

زمانی انجام می شود که از کاشت ناخن شما 2 تا 3 هفته گذشته است و می خواهید فاصله میان لایه کار شده قبلی و ریشه ناخن تان مجددا توسط مواد پر شود. ترمیم  ناخن های کاشته شده با ژل سخت یا آکریلیک انجام می شود . ژل لاک ها یا ژل های نرم باید هر 2 تا 3 هفته توسط استون از روی ناخن برداشته شود و مجددا روی ناخن های طبیعی شما کار شود.

اکستنشن ناخن Extensions چیست؟

اکستنشن ناخن  های دست و پا در جهت افزایش طول و استحکام آن ها انجام می شوند و معمولا به سه روش انجام می شود

روش اول : در این حالت از یک قالب پلاستیکی یا مقوایی استفاده می شود تا ژل سخت یا آکریلیک روی ناخن قرار گیرد و مقداری هم تا روی قالب امتداد یابد، پس از تثبیت ژل یا آکریلیک قالب برداشته می شود.

روش دوم: برای اکستنشن از تیپ یا سر ناخن های مصنوعی آماده استفاده می شود که ممکن است از جنس پلاستیک، فایبرگلس یا غیره باشد. پس از قرار دادن این سر ناخن ها روی ناخن طبیعی، ژل سخت یا آکریلیک روی ناخن قرار می گیرد و به صورت دلخواه شکل داده می شود.

روش سوم هم چسباندن ناخن مصنوعی با طرح های متنوع یا تیپ های فرنچ شده آماده توسط چسب مخصوص روی ناخن است.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *