دم نوش های مفید در جهت کاهش استرس

1-نوشیدن چای بابونه

بابونه گیاهی مفید در  کاهش استرس می باشد. بابونه آرام بخش و تسکین دهنده بوده و به عنوان یک مسکن بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. بابونه به شل شدن عضلات، رفع اضطراب و خواب بهتر کمک می کند. برای مبارزه با استرس شما می توانید روزانه 4 فنجان از دمنوش بابونه بنوشید. برای تهیه این دمنوش، 2 قاشق چای خوری بابونه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس مقداری عسل به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید و آن را بنوشید.

2-نوشیدن چای سبز

چای سبز حاوی آمینو اسید ال تیانین (L-Theanine) است کهاین ترکیب در  کاهش استرس، افزایش آرامش، بهبود تمرکز و هوشیاری ذهنی تاثیر به سزایی دارد . برای تهیه دم نوش چاس سبز 2 قاشق چای خوری برگ های چای سبز را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید.اجازه دهید دمنوش به مدت 5 دقیقه دم بکشد.مقداری آبلیموی تازه و عسل به آن اضافه کنید.شما می توانید روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز را برای کاهش استرس بنوشید.

دم نوش های گیاهی کاهنده استرس

3-نوشیدن چای گل ساعتی

گل ساعتی با افزایش میزان گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز  به کاهش استرس و اضطراب شما کمک فراوانی کند. برای درست کردن این چای، 1 قاشق غذا خوری پودر گل ساعتی را به 1 فنجان آب داغ اضافه کنید و اجازه دهید تا دمنوش به مدت 10 دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف نموده و به صورت گرم میل نمایید.

4-نوشیدن چای ریحان 

از ریحان  به عنوان یک گیاه ضد استرس طبیعی نامبرده می شود . این گیاه  توانایی بدن را در مقابل  استرس های جسمی و روحی  افزایش می دهد.  برای درست کردن  دمنوش ریحان ، 1 قاشق غذاخوری برگ های تازه ریحان مقدس را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد. سپس مقداری عسل به آن اضافه کرده و بنوشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *