با برخی راه‌های جوان‌سازی و بهبود پوست صورت آشنا شوید

1-لایه‌برداری شیمیایی (پیلینگ شیمیایی)‌:

این لایه برداری برای شادابی بیشتر پوست و کاهش جوش های زیر پوستی و از بین بردن چین و چروک های ریز  و بهبود لک  های صورت مانند لکه‌ های حاملگی یا کک و مک استفاده می شود در این عمل پزشک متخصص به وسیله اسیدهای میوه (AHA) و تری‌ کلرو استیک لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهد.

2-لایه‌برداری مکانیکی:

در لایه برداری مکانیکی پودر هایی از جنس کریستال‌ های اکسید آلومینیوم  توسط  دستگاه میکرو درم ابرژن بر روی پوست پاشیده می‌شود، و سپس مکش پوست هم زمان با آن صورت می‌گیرد. این  عمل علاوه بر روشن کردن پوست باعث جوان‌ سازی و شادابی پوست می‌گردد .

راه های جوان سازی پوست

3-استفاده از لیزر:

امروزه از لیزر (لیزرهای زخم‌ کننده و لیزرهای بدون ایجاد زخم )برای  جوان‌ سازی صورت بهره می برند.

لیزر (Fractional co2 ) از بهترین نوع لیزر های زخم‌کننده،می باشد. زخم ایجاد شده توسط  این لیزر  به سرعت و طی 7 ـ 4 روز التیام می‌ یابد و عوارض آن بسیار اندک است.از این لیزر  برای ترمیم  آ‌کنه  و جوان سازی  پوست استفاده می کنند. لیزر affirm نیز  بدون ایجاد زخم می‌تواند در جوان‌سازی پوست موثر باشد.

دستگاه‌ هایی به نام IPL نیز وجود دارند که اگرچه لیزر نیستند، ولی در از بین بردن موهای زائد،جوان‌سازی و لیفتینگ پوست صورت موثر می باشند.IPL‌ نسل چهارم  که به نام FPJ معروف است یکی از جدیدترین نوع  این دستگاه‌ها بوده  که پزشک متخصص قدرت انتخاب نوع فیلتر، مدت پالس و میزان انرژی را داشته و  چنان چه پارامتر های مناسبی انتخاب شود ، شاهد نتایج درمانی بسیار خوبی مانند  کاهش لک‌ های صورت و رفع  موهای زائد هم زمان با جوان‌سازی و لیفتینگ خواهیم بود .یاد آوری می شود برای استفاده از این دستگاه ها حتما به یک پزشک متخصص آشنا به مبانی نور ولیزر مراجعه نمایید تا از عوارض ناشی از کارکرد نادرست با این دستگاه در امان بمانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *