با برخی راه‌هاي جوان‌سازي و بهبود پوست صورت آشنا شوید

1-لايه‌برداري شيميايي (پيلينگ شيميايي)‌:

این لایه برداری برای شادابی بیشتر پوست و کاهش جوش های زیر پوستی و از بین بردن چین و چروک های ریز  و بهبود لک  هاي صورت مانند لكه‌ هاي حاملگي يا كك و مك استفاده می شود در این عمل پزشك متخصص به وسيله اسيدهاي ميوه (AHA) و تري‌ كلرو استيك لايه‌برداري پوست را انجام مي‌دهد.

2-لايه‌برداري مكانيكي:

در لایه برداری مکانیکی پودر هايي از جنس كريستال‌ هاي اكسيد آلومينيوم  توسط  دستگاه ميكرو درم ابرژن بر روي پوست پاشيده مي‌شود، و سپس مكش پوست هم زمان با آن صورت مي‌گيرد. اين  عمل علاوه بر روشن کردن پوست باعث جوان‌ سازي و شادابي پوست مي‌گردد .

راه های جوان سازی پوست

3-استفاده از ليزر:

امروزه از لیزر (ليزرهاي زخم‌ كننده و ليزرهاي بدون ايجاد زخم )برای  جوان‌ سازي صورت بهره می برند.

ليزر (Fractional co2 ) از بهترين نوع ليزر هاي زخم‌كننده،می باشد. زخم ایجاد شده توسط  این لیزر  به سرعت و طي 7 ـ 4 روز التيام مي‌ يابد و عوارض آن بسيار اندك است.از این لیزر  برای ترمیم  آ‌كنه  و جوان سازی  پوست استفاده می کنند. ليزر affirm نیز  بدون ايجاد زخم مي‌تواند در جوان‌سازي پوست موثر باشد.

دستگاه‌ هایی به نام IPL نيز وجود دارند كه اگرچه ليزر نيستند، ولي در از بين بردن موهاي زائد،جوان‌سازي و ليفتينگ پوست صورت موثر می باشند.IPL‌ نسل چهارم  که به نام FPJ معروف است يكي از جديدترين نوع  اين دستگاه‌ها بوده  كه پزشك متخصص قدرت انتخاب نوع فيلتر، مدت پالس و ميزان انرژي را داشته و  چنان چه پارامتر هاي مناسبی انتخاب شود ، شاهد نتايج درماني بسيار خوبي مانند  كاهش لك‌ هاي صورت و رفع  موهاي زائد هم زمان با جوان‌سازي و ليفتينگ خواهیم بود .یاد آوری می شود برای استفاده از این دستگاه ها حتما به یک پزشک متخصص آشنا به مبانی نور ولیزر مراجعه نمایید تا از عوارض ناشی از کارکرد نادرست با این دستگاه در امان بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *