چه بخوریم تا حافظه قوی تری داشته باشیم؟

1-غذاهای دریایی

مصرف غذاهای دریایی مانند ماهی های روغنی به ویژه آن هایی که شامل مقدار زیادی DHA، نوعی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند،در  تقویت حافظه موثر  است. ترکیب DHA برای سلامتی و حافظت از سلول های مغزی  ضروری می باشد .  ماهی آزاد ،سالمون ،  ساردین و  قزل آلا  منبع  غنی از DHA می باشند.

2-گردو

گردو به علت دارا بودن امگا ۳ و  ویتامین E از  سلول های مغز در برای رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث افزایش ظرفیت مغز برای ذخیره اطلاعات می شود.

3-آووکادو

روغن های چرب موجود در میوه آووکادو  از آسیب دیدگی سلول های مغز جلوگیری می کند . این روغن ها سبب بهبود  گردش خون به مغز شده و با افزایش انتقال اکسیژن و مواد مغذی به مغز در بهبود حافظه تاثیر بسزایی دارد.

4-شکلات تلخ

شکلات تلخ  با دارا بودن سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها سبب  خنثی سازی رادیکال های آزاد شده و بدین وسیله سلول های مغزی را از آسیب دور نگه میدارد.

خوراکی های مقوی برای حافظه

5-پیاز

آنتوسیانین و کورستین دو نوع آنتی اکسیدان موجود در پیاز هستند که به عنوان سپری برای سلول های مغزی در برابر آسیب عمل می کنند.پس برای داشتن حافظه ای قوی تر پیاز را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

6-سیب

سیب با درا بودن  آنتی اکسیدان کورستین از مغز شما محافظت می کند . مصرف سیب به علت داشتن این  آنتی اکسیدان قوی در  افرادی که علائم آلزایمر زود هنگام دارند مفید است.

7-چغندر

چغندر منبع غنی از آهن می باشد .آهن در ساخت  هموگلوبین کافی برای خون نقش مهمی دارد . هموگلوبین در  اکسیژن رسانی به سلول های مغزی نقش عمده ای را برعهده دارد.

8-عسل

عسل حاوی  مقدار زیادی  انرژی است که سبب  عملکرد بهتر مغز در طول زمان می شود. عسل نیز شامل آنتی اکسیدان های لازم جهت  جلوگیری از آسیب دیدگی سلول های مغز در مقابل رادیکال های آزاد می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *