چه عواملی در تشدید جوش صورت موثرند؟

1-لایه برداری پوست 

استفاده از  لایه بردارهای  مانند برخی لیف ها و یا سایر اسکراب های موجود در بازار که حاوی دانه های ریزی می باشد از اصلی ترین دلایل ابتلا به جوش صورت و  آکنه می باشد .به جای استفاده از اسکراپ ها  پوست تان را با یک مایع شست و شو دهنده غیرحساسیت زا و با PH متعادل بشویید تا سبب کاهش حساسیت ها پوستی و جوش صورت شما شود .

 

راهکارهای درمان جوش صورت

 

2- مراجعه نکردن به پزشک

اگر بیش از 12 هفته است که جوش های صورتتان روز به روز بزرگتر و بر تعدادشان افزوده می شود بیش از این فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع تر به  یک  پزشک متخصص پوست مراجعه کنید .

3- استفاده نادرست از داروها 

پس از مراجعه به متخصص پوست استفاده از دارو ها  را طبق دستور پزشک ادامه دهید استفاده بیش از حد از دارو ها ، سبب قرمزی و خشکی پوست ، ایجاد لک های تیره روی پوست و تاخیر در بهبودی می شود .

 

4-کامل نشدن پروسه درمان 

درمان مشکلات پوستی عموما زمان بر است و به طور تدریجی صورت می گیرد حدود 2 تا 6 هفته زمان لازم است تا بهبودی نسبی در پوست شما  نمایان شود  تنها  پس از گذشت 2 ماه اگر  آثار بهبودی را مشاهده نکردید ، می توانید درمان را متوقف کنید و با پزشکتان مشورت نمایید  .لازم به ذکر است بگوییم گاها  در طی پروسه درمان و دارو درمانی ابتدا علایم پوستی تشدید شده و سپس رو به بهبودی می گذارد .در این گونه موارد حتما با پزشک معالجتان صحبت کنید .

5-آرایش زیاد 

استفاده از مواد آرایشی فاقد استاندارد و نا مرغوب و آرایش مداوم پوست صورت می تواند در  تضعیف بیشتر پوست و بروز جوش های بیشتر در صورت نقش داشته باشد .

 

6-دستکاری کردن جوش ها

هرگونه دستکاری و فشار دادن جوش ها سبب بروز اسکار  و طولانی تر شدن زمان بهبودی جوش ها می شود . دست کاری جوش ها  سبب  ورود باکتری به پوست و تشدید التهاب می شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *