چه بخوریم تا شب ها خواب راحتی داشته باشیم ؟

چه بخوریم تا شب ها خواب راحتی داشته باشیم ؟

داشتن خواب راحت  در شب نعمت بزرگیست که موجب استراحت و ایجاد آرامش در وجودمان می شود .اما شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به رختخواب رفته اید و پس از تقلا زدن بسیار نتوانسته اید به راحتی بخوابید و یا اصلا خواب به چشمانتان نیامده است و در نتیجه بسیار پریشان شده اید .اگر علاقمندید شب ها راحت بخوابید و از بی خوابی های شبانه نجات پیدا کنید بهتر است از مواد غذایی معرفی شده در این نوشته سلامت وب قبل از خواب استفاده کنید .مصرف این مواد شما را در داشتن خوابی راحت کمک می کنند.

1-لبنیات

لبنیات گروهی از مواد غذاییست که از فرآورده های شیر بوده و حاوی کلسیم بالایی می باشند .یون کلسیم در ایجاد حس آرامش و ایجاد خوابی راحت نقش موثری را در بدن ایفا می کند فلذا  نوشیدن یک لیوان شیر و یا سایر محصولات لبنی قبل از خواب باعث افزایش سطح تریپتوفان در بدن شده و در داشتن خواب راحت تاثیر بسزایی دارد.
داشتن خواب راحتی با مصرف لبنیات

2- بادام

بادام یکی از مغزهای مفید و سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است که مصرف آن قبل از خواب در افزایش هورمون خواب یا ملاتونین نقش موثری دارد .منیزیم موجود در بادام نیز خاصیت خواب آوری داشته و به همین دلایل  می توانید با مصرف بادام قبل از خواب ،شب ها خواب راحتی را تجربه کنید .

خواب راحت با مصرف بادام

3- موز

موز میوه ای سرشار از قند ،پتاسیم و منیزیم است که در تولید و افزایش سطح اسید آمینه تریپتوفان در بدن تاثیر بسزایی دارد .افزایش میزان اسید آمینه تریپتوفان در بدن در داشتن خوابی راحت موثر است .

داشتن خواب راحت با موز

4- دم کرده بابونه

دم کرده بابونه حاوی مقادیر بالایی از ترکیبی به نام گلیسین می باشد که این ترکیب نوعی اسید آمینه آرام بخش برای بدن است و در آرامش سیستم عصبی تاثیر بسزایی دارد.کافیست شب ها قبل از رفتن به رختخواب برای داشتن خوابی راحت یک لیوان دم کرده بابونه را میل کنید و تا صبح با آرامش بخوابید .

خواب راحت با دمنوش بابونه

5- تخم کدو

تخم کدو یکی دیگر از مواد غذاییست

که به علاوه برخورداری از سطح بالایی

از زینک و منیزیم سبب ایجاد حس آرامش در شما شده

و با افزایش هورمون خواب در بدن در داشتن خوابی راحت و لذت بخش نقش مفیدی دارد .

خواب راحت با مصرف تحمه کدو

6-ماهی های چرب

مصرف ماهی های چرب نظیر سالمون ،قزل آلا و ساردین

در افزایش هورمون خواب یا ملاتونین در بدن نقش موثری داشته

و میزان هورمون کورتیزول را در بدن کاهش می دهند .

شما می توانید پس از مصرف ماهی به راحتی بخوابید و با بی خوابی مبارزه کنید .

خواب راحتی با مصرف ماهی

 

درباره نویسنده

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *